Citeste, Iubeste, Regaseste-ti pasiunea pentru viata si pentru lucrurile marunte...

Citeste, Iubeste, Regaseste-ti pasiunea pentru viata si pentru lucrurile marunte...

miercuri, 10 august 2011

Vinete coapte pentru salata



Preparare :

Alegeti vinete potrivite ca marime, negre, lucioase si putin moi la apasare, inspre codita (inseamna ca sunt bine coapte)
Spalati-le si stergeti-le.
Coaceti-le pe plita de la soba de gatit sau pe o tabla pusa direct pe flacara ochiului de la aragaz.
Sau faceti ca mine:
1. intepati-le in mai multe locuri cu un ac gros de cusut, altfel au tendinta de a exploda. Puneti-le intr-o tava emailata si dati la mijlocul cuptorului, la foc potrivit, intorcandu-le mereu pana sunt coapte. 

Lasati-le putin sa se racoresca, apoi curatati-le si puneti-le la scurs si racit, intr-o strecuratoare.
2. le intepi usor si la pui 10 minute la putere maxima ( adica microunde-900 W - la mine ) insa cred ca le-am lasat si eu mai mult (oricum stai atenta cu 1 si vezi cat trebuie )
Coaja devine moale, eu le-am taiat pe jumatate (dupa ce-au fost gata) si am scos pulpa cu o lingura...dupa care le-am pregatit ca pe cele normale...eu adaug doar putina sare si FFF.putin ulei 

Portionati-le in pungi pentru congelator si eliminati cat mai mult aer din punga.
Daca aveti aparat de vidat si sigilat pungi, nu ezitati sa-l folositi.
Etichetati.
Dati la congelator unde se pot pastra pana la 12 luni.
Astfel conservate, vinetele se pot folosi la pregatirea salatei de vinete pe timp de iarna, decongelarea facandu-se in frigider.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu