Citeste, Iubeste, Regaseste-ti pasiunea pentru viata si pentru lucrurile marunte...

Citeste, Iubeste, Regaseste-ti pasiunea pentru viata si pentru lucrurile marunte...

miercuri, 10 august 2011

Paine pufoasa, coapta in vasul roman

Aceasta este prima mea painita.  A iesit foarte crocanta la exterior si pufoasa la interior...cred ca vasul roman si-a adus contributia la reusita :). A fost foarte apreciata de Bogdan, sotul meu.

Ingrediente

500 gr faina
1 pliculet de drojdie uscata
1 lingurita sare
1 lingurita zahar
2 linguri ulei
aproximativ 300 ml apa sau cat va cere faina

Masurati faina si turnati-o intr-un bol incapator in care puteti sa si framantati. Amestecati sarea cu faina.
Faceti in faina o gropita in care puneti zaharul, drojdia si uleiul si adaugand cate putina apa incepeti sa framantati aluatul.
Dupa ce ati integrat toata faina si ati obtinut un aluat care nu este lipicios (nu vi se mai lipeste de peretii vasului) mai framantati la el cam 20-25 de minute.
Lasati 40 de minute la caldura, cu aluatul bine acoperit si ferit de curenti de aer rece
Dupa 40 de minute, framantati din nou, dati forma dorita painii, asezati-o in vasul roman pudrat in prealabil cu faina si mai lasati la crescut inca 20 de minute inainte de a-l pune la cuptorul incins la 175 grade. Eu am tinut vasul acoperit cam o ora, dupa care am dat jos capacul sa se rumeneasca painea si am mai lasat 20 min. Cand painea a prins crusta am scos-o din cuptor.





 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu