Citeste, Iubeste, Regaseste-ti pasiunea pentru viata si pentru lucrurile marunte...

Citeste, Iubeste, Regaseste-ti pasiunea pentru viata si pentru lucrurile marunte...

duminică, 21 august 2011

Dulce de leche


Reteta de dulce de leche(dulceata de lapte) este foarte interesanta si foarte usor de facut...pacat la nu este foarte raspandita la noi pt ca este pur di simplu delicioasa...simpla sau in prajituri.

Ingrediente:

o cutie lapte condensat de la moldoveni(eu am gasit in piata din alexandru - 5 lei cutia de 400 g)


Preparare:
Se pune intr-o oala cu peretii inalti cutia de lapte condensat(nedesfacuta!!!), se toarna apa in oala pana acopera cutia cu doua degete si se fierbe la foc mic cam 3 ore. Se completeaza mereu cu apa daca scade. Eu sunt o fire mai precauta, asa ca am pus un gratar mic sub conserva pentru a nu se incalzi conserva de la flacara, desi d-na din Moldova m-a asigurat ca nu exista nici un risc sa explodeze. Am mai citit ca ar mai fi o solutie sa intepi conserva cu un cui pentru a iesi aerul...voi incerca data viitoare si asa.
Dupa cele trei ore se ia conserva din oala, se lasa putin sa se racoreasca si se desface capacul cu un desfacator de conserve. Daca ati lasat-o trei ore, va avea o culoare frumoasa, caramel si consistenta unui dressing mai grosut. Daca sunteti mai fricosi ca mine, care am lasat conserva numai o ora pt ca mi se parea ca aud zgomote ciudate de la ea, :))) o sa aveti o consistenta mai grosuta, dar culoarea va fi albicioasa... oricum, ambele variante sunt foarte gustoase. 


Reteta fara lapte condensat:

1 litru lapte de vaca semidegresat
500 gr zahar
1 baton vanilie

Se pun la fiert toate ingredientele la foc mic. Se amesteca constant, ca sa nu se prinda. 
Se fierbe timp de aproape 4 ore, pana cand amestecul de lapte si de zahar ajunge sa aiba consistenta serbetului.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu